2012 KPSS Kasım Ayı Tercihleri Nasıl Yapılır ? Adım Adım Anlatım

1
Herkese merhaba 2012 KPSS tercih meselesi sanırım herkesin kafasını karıştırdı. Bu yüzden siz takipçilerime  yardımcı olabilmek için konuyu adım adım anladığım kadarı ile sizlere aktaracağım.

1) KPSS'ye ortaöğretim'den mi Önlisan'tan mı yada Lisans'tan mı girdiğinize göre ilerleyeceğiz
2) Tablo 4A da ortaöğretimler için mezun olunan bölümlerin kodları. Tablo 4B de önlisanslar için mezun olunan bölüm kodları ve Tablo 4C de ise Lisanlar için mezun olunan bölüm kodları yer alıyor. Bu tablolardan size uygun olanından mezun olduğunuz bölümün kodunu bulun.
3) ORTAÖĞRETİM MEZUNLARI İÇİN ARANAN NİTELİKLER (KPSS-2012/2)  tablosunu buluyoruz burada sizin kodunuzun geçtiği bölümler sizin aranan nitelik kodlarınızı gösteriyor. (ÖRNEĞİN:  ortaöğretim muhasebe bölümünü bitirdiyseniz mezuniyet kodunuz "2143" ve ORTAÖĞRETİM MEZUNLARI İÇİN ARANAN NİTELİKLER (KPSS-2012/2) tablosunda 2143 iki yerde geçiyor birinin alan kodu 2075 diğerinin 2079 )
4) Şimdi aranan nitelikler kodumuza sahibiz bunlar 2075 ve 2079. Ortaöğretim için TABLO 1'den Önlisans için TABLO2 'den ve Lisans için TABLO 3'den tercih yapabileceğiniz kadrolar ve pozisyonların listesi var. Biz örneğimizde ortaöğretimden seçmiştik o yüzden TABLO 1'e bakcağız. bu kodlar sağ kısımdaki aranan nitelikler bölümünde hangi kadrolarda geçiyorsa oralardan tercih yapabiliyoruz.
5) Örneğimizden devam edelim. Tercih yapabildiğimiz kadroyuda bulduk TABLO 1'in en solunda kurum kodu var tercihlerimizi yaparken bu kodları yazıyor. 2075 ve 2079 aranan nitelikler kodunun geçtiği kadro 1241155 mesela bu kadroya başvuru yapabiliyoruz.

İşlem benim çözdüğüm kadarı ile budur arkadaşlar yinede sorularınız olursa sayfanın altında yorum yapma butonu var yorum yaparak sorularınızı sorabilirsiniz. Yardımcı olabildiğim kadar olurum. İyi günler ve bol şanslar..

Yorum Gönder

1Yorumlar
  1. çok teşekkürler 2013 te kpss tecihleri çok karışmıştı bu bayağı açıklayıcı olmuş

    YanıtlaSil
Yorum Gönder