Sağlık Bakanlığı Merkez Teşkilatı Sağlık Hizmetleri Genel
Müdürlüğüne geçici görevle personel alınacaktır.
Bakanlık Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Mevzuat İşleri Daire Başkanlığı ile Denetim ve Değerlendirme Daire
Başkanlığında geçici görevle çalıştırılmak üzere personel görevlendirilecektir.
Genel Başvuru Şartları:
Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşları merkez ve taşra
teşkilatında halen 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa göre görev yapmakta
olan (sözleşmeli çalışan personel ve zorunlu hizmeti bulunan personel
ile ebe, hemşire ve sağlık memuru(toplum sağlığı) kadrosunda bulunan personel hariç),
ile ebe, hemşire ve sağlık memuru(toplum sağlığı) kadrosunda bulunan personel hariç),
En az dört yıllık fakülte mezunu olmak,
Bilgisayar ve ofis programlarını kullanabiliyor olmak,
Analitik düşünce, yorumlama ve analiz yeteneği ile iş
yürütme becerisine sahip ve takım çalışmasına yatkın olmak,
Araştırmaya ve kendini geliştirmeye önem veren,
sorumluluk sahibi olan,
Erkek adaylar için askerlik görevini tamamlamış olmak,
Kişiler aranmaktadır.
Mevzuat İşleri Daire Başkanlığı için aranan diğer
nitelikler şunlardır;
Tercihen Hukuk Fakültesi mezunu olmak,
Ebe, hemşire ve sağlık memuru(toplum sağlığı) kadrosunda
bulunanlar Hukuk Fakültesi mezunu olmak kaydıyla başvuru yapabilecektir.
Tercihen mevzuat ve yazışmalar konusunda bilgi sahibi
olmak,
Denetim ve Değerlendirme Daire Başkanlığı için aranan
diğer nitelikler şunlardır;
Denetim konusunda tecrübeli olmak.
Tercihen istatistik, analiz ve raporlama konularında
deneyimli olmak,
Başvuru yapmak isteyen personelin ekte yer alan fotoğraflı
özgeçmişi eksiksiz bir şekilde doldurarak 30.04.2013 tarihi mesai
bitimine kadar Mevzuat İşleri Daire Başkanlığında görev almak için shgm.mevzuatisleri@saglik.gov.tr;
Denetim ve Değerlendirme
Daire başkanlığında görev almak için shgm.denetim@saglik.gov.tr mail
adresine göndermeleri gerekmektedir.
(1) Mevzuat işleri
daire başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Mevzuat işlemleri;
1) Diğer daire başkanlıklarının görev alanına giren
konularda gerektiğinde görüş oluşturulmasına katkı vermek,
2) Genel Müdürlükçe hazırlanacak mevzuat çalışmalarını
ilgili daire başkanlıkları ile koordineli olarak yürütmek,
3) Genel Müdürlük görev alanına giren konularda yapılan
kanun tasarısı ve kanun teklifleri, yönetmelik taslakları hakkında ilgili daire
başkanlıklarının görüşünü almak suretiyle görüş bildirmek,
b) Genel Müdürlüğü ilgilendiren davaların takibi ve
koordinasyonu işlemleri;
1) Davalara ilişkin, ilgili daire başkanlıkları ve
valilikler ile koordinasyonu sağlayarak, savunma taslağı ve Genel Müdürlük
görüşü oluşturmak,
2) Genel Müdürlüğe tebliğ edilen yargı kararları ve icra
dairesi müzekkerelerini valiliklere ve ilgili daire başkanlıklarına bildirmek,
c) Genel Müdürlük görev alanına giren yazılı ve sözlü
soru önergelerine, ilgili daire başkanlıkları ve birimlerle gerekli
koordinasyonu sağlayarak cevap oluşturmak,
ç) Bilgi edinme başvurularına yönelik iş ve işlemleri
koordine etmek,
d) Yüksek Sağlık Şurasının sekretarya işlemlerini
yürütmek,
e) Uzlaştırma prosedürü iş ve işlemlerini yürütmek,
f) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
Denetim ve değerlendirme daire başkanlığının Görevleri
(1) Denetim ve
değerlendirme daire başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sağlık kurum ve
kuruluşlarının mevzuata, Bakanlık politika ve düzenlemelerine uygunluk
denetimini, Bakanlık Denetim Hizmetleri Başkanlığı, Bağlı Kuruluş Denetim
Birimleri ile işbirliği içerisinde yürütmek ve gerekli yaptırımları uygulamak
veya uygulatmak,
b) Özel sağlık
kuruluşlarının denetimine ilişkin yöntem ve teknikleri geliştirmek, denetim
rehberleri hazırlamak, denetimlerin etkinliğini ve verimliliğini artırıcı
tedbirler almak,
c) Özel sağlık
kuruluşlarının iş ve işlemleri hakkında şikâyet başvurularını değerlendirmek,
gerektiğinde inceleme yapmak,
ç) Bakanlık sağlık
denetçilerince yapılan olağan ve olağandışı denetim raporlarına ilişkin
işlemleri yürütmek,
d) Sağlık kurum ve kuruluşlarında performans
denetimi yapmak,
e) Sağlık kurum ve
kuruluşlarınca yapılan bilgilendirme ve tanıtımlarla ilgili gerektiğinde
inceleme yapmak, mevzuata aykırılığı tespit edilenler ile ilgili gerekli
yaptırımları uygulamak veya uygulatmak,
f) Sağlık kurum ve
kuruluşlarının faaliyetleri hakkında gerektiğinde denetim ve değerlendirme
yapmak amacıyla bilimsel nitelikli komisyonlar kurmak,
g) Genel Müdür
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.